lördag 17 augusti 2013

Kontemplation.


Tog idag mina fiskeprylar och tog mig ner till Årstavikens södra strand för en stunds avkoppling, själavård och frisk luft. Trot eller ej men jag fick en abborre på spinnaren som var liten men med en närmare koll kunde jag konstatera att den var fin och inte sjuk eller påverkad av miljön. Senast jag fick något på kroken var förra sommaren i Grekland när jag till min stora föskräckelse fick en hel mås på draget. Som tur var jag inte ensam utan fick då hjälp av vänner för att rädda den glupska fågeln, uj, u, uj!

Lämnade igår in bilen på 7000 mila service och fick efter ett par timmar samtal från teknikern att jag kunde komma och hämta en perfekt fungerande bil utan några som helst anmärkningar utan bara de byten av oljefilter och olja. Inte blev jag tom i kassan heller eftersom jag köpt till ett service avtal till bilen.......Skönt eftersom servicen annars skulle kostat c:a 2500:-

Lugnet och mörkret lägger sig över Hoodsen och jag har ätit middag med yngsta sonen som nu dragit till södermalm med polare för att spela fotboll och kolla Midnattsloppet och själv tänker jag strax glida ner i soffan med ett glas rött och bara mysa resten av kvällen. Saknar min Persiska prinsessa som just nu är på resa på Sardinien men vetskapen att hon snart är hemma igen gör mig lugn och full av inre ro.



Inga kommentarer: