torsdag 15 augusti 2013

På väg till mina "hood´s"



I ur och skur har jag bestämt att promenera till och från jobbet resten av augusti och kanske längre också. Har helt enkelt inte lust att inordna mig i kollektivlunken riktigt än och så är det bra för kondisen.

Här om dan öppnade sig himlen på Ringvägen och det öste ner så jag fick springa in i var och varannan port för att inte bli helt dyngsur, lagom framme vid Åhlens köpte jag ett paraply men döm av min förvåning lyser det full lampa när jag kommer ut. Magiskt är det att äga ett paraply.

Såg en riktigt bra film här om dan, The Lone Ranger med Johnny Depp som är 2.40 timmar lång men det känders inte sån. En stundtals brutal men samtidigt underfundig och humoristisk, en bra mix med andra ord och klart värd att kolla in.

Fotografen Micke Berg skriver i sin blogg att vi ska knulla mera och jag kan bara hålla med fast jag samtidigt konstaterar att det är lättare sagt än gjort. Men han skriver bra och tänkvärt och så tar han bra bilder också!!













Inga kommentarer: