fredag 11 juli 2014

Poesi



Ser en poetisk och finstämd Turkisk film på min TV som såklart är textad på Grekiska. Den berör mig och jag bara tittar vidare eftersom jag tycker mig fatta vad den handlar om, ja budskapet går fram liksom.
Jag lägger en isbit (pago) i Retsinan och tittar vidare för jag måste få veta vad som händer och hur det slutar.

Idag kom kattmamman med sina små och då var det bara att duka upp med mat till dem alla, fyra småkissar och två honor som antagligen är systrar, ja vilka katter här i kvarteret är inte syskon tro?

Takisoleringen och täckningen med sponten blir kanon och det är häftigt att känna att jag själv har gjort ett stort jobb i huset och inte bara varit hantlangare åt hantverkare. Även om jag gjort det mesta av finliret så inte ett sånt här stort jobb som påverkar huset i det stora.



Läser om Gaza på Facebook och ser på Grekiska nyheter och förundras över varför det blir sånt liv just nu eftersom det har varit samma situation för Palestinierna så länge jag har levt i alla fall och inte ser det ut som några styrande eller andra i Israel har några fredliga ambitioner. Så självklart tycker jag vi alla ska bojkotta varor från Israel och det har jag gjort länge och det är ju inget svårt utan det är bara att göra helt enkelt.






Inga kommentarer: