torsdag 18 december 2014

Nu jävlar gäller det!



Nu gäller det att visa skärpa och förstånd i det stundande extravalet och tänka med hjärta och övertygelse och inte med arslet.
Det finns inget försvar för att lägga sin röst på SD och det skrämmer mig att de senaste opinionssiffrorna visar ytterligare framgång för dessa stolpskott, inte bra alls.

Jag har ju min övertygelse och mina sympatier men kan tänka mig fler varianter av gränsöverskridande samarbeten i politiken bara de främlings fientliga och stöveltrampande klientelet försvinner och nu har vi ett gäng månader att rikta till det.

Från brununiformerade puckon till våra blågula handbolls tjejer är steget långt men ack så kul jag tycker det är med handboll. Jag stormtrivs och ser allt jag kan och kanske tycker någon jag är bäng men det skiter jag i. Snart är det också handbolls VM för killarna och hockey VM för Junior kronorna och mitt i allt spelar Zlatan lite då och då.


70-talet med allt flummande och utforskande av livet begynnande vuxenliv kom mig till minnes idag när jag på Skansbron såg bilden av hampalöv, tänker på Tullen tigers och alla de som fanns runt Högalids ungdomsgård och Hornstull och Högalidsskolan. Kära minnen från min sida i alla fall.

Så rök på SD folket med chobang så kanske dom får annat i tankarna, hepp, hepp!! 


Inga kommentarer: