måndag 29 december 2014

Kallt!



Kallt ute idag och fick lov att köpa en ny luva eftersom jag inte hittade min gamla. Men det är ju ett lyxproblem när jag tänker på alla som fryser sig halt ihjäl ute under broar, kulvertar och lådor runt i stan. Gillar dock färgen.

Livet är allt ifrån rättvist.

Snart får vi vända blad och jag tänker på vad som hänt under året som snart gott och mycket skit har ju passerat oss. Ja som Ukraina, IS mördare i Pakistan, fortsatt Europakris, Ebola helvetet, ja listan kan bli så lång så lång.

Livet är allt ifrån rättvist.

Själv sitter jag och vädrar tarmstumpen som jag har på "kistan". Blir ibland så himla trött att ha påsen på magen men det är ju inte speciellt socialt om man säger så. Får helt enkelt göras när är själv och sitter i soffan och myser till JVM hockey och kanske är det ett lyxproblem det också.

Men en sak går till den trevliga historien 2014 för min del och det är ju att jag blev friskskriven av min kirurg med kollegor från tjocktarms/ändtarms cancern som diagnostiserades 2009 och visst är jag lyckligt lottad med den vård jag fått.

Men visst!

Livet är allt ifrån rättvist eftersom inte alla klarar sig eller får vård.









Inga kommentarer: