söndag 18 januari 2015

Mannen som älskar livet



Nådens år 2009 på hösten fick jag diagnosen ändtarmscancer och opererades i december strax innan jul.
Tog en serie bilder på mig själv naken innan för att dokumentera mig innan jag fick min stomi och aldrig skulle riktigt känna mig naken och hel igen. 
Ja det är faktiskt svårt att riktigt förklara hur jag tänker och jag kommer inte att lägga ner någon energi på det heller.





Så nu 5 år senare nådens år 2015 är jag friskförklarad efter fem år av kontroller, magnetröntgen, lungröntgen, blodprover och andra undersökningar typ rektoskopi. Nu är det slut på det och jag måste påstå att det känns lite konstigt, ja som någon form av separations laddat tillstånd.

Jag blir ju aldrig mig själv trots att jag fått den stora förmånen att bli frisk men ödmjukt älskar jag livet som jag alltid gjort.






Inga kommentarer: