söndag 1 mars 2015

IS krossar kulturarvet i Mosul



Fick ett ryck idag, ja jag upptäckte "jag har ingen thé kanna" och tog mig en tur till stadsmissionen på Hornsgatan och hittade en Rörstrand "Tuna". Så himla fin och den kommer att gå till eftervärlden efter att jag har använt den en massa.

Sitter just nu med ett glas rött och gnager på peppriga köttbitar från igår.......Gott!

Stort att i går lördag få träffa båda mina söner på samma gång eftersom det inte sker varje dag längre när vi inte bor alla under samma tak. Men nu träffas vi ju allt som oftast under handbolls kupolernas tak.

IS-puckona slår sönder kulturarvet i  staden Mosul, Irak och vi andra i stora världen kan bara titta på......Eller? 
Fan vad lack jag blir på dessa intelligens befriade fundamentalister som beter sig lägre än neandertalare. Deras behandling av flickor och kvinnor ska vi inte tala om och jag fattar ingenting, hur tänker dom? Behandlar kvinnan med förakt och samtidigt vilja ha barn till nya martyrer betyder att varje befruktning är eller blir en våldtäkt....Eller? 

Hjälp mig här för jag förstår inte!!!

Inga kommentarer: