söndag 29 mars 2015

Mina hjältar

Hjältar. I alla fall två är helt klart mina som gör livet extra värt att leva även om jag är en kille som gillar livet skarpt.



En regnig söndag i sista skälvande mars månad träffar jag mina söner som båda dömer matcher i Eriksdalshallen i Stockholm. Leo med kollega tog sig an en kvalmatch till allsvenskan mellan GT-Söder och RP i damhandboll och det är som vanligt med bästa resultat.


Minstingen Jesper, ja han är nu 17 år dömer även han en match mellan Hammarby och Täby med pojkar 14 år. Han följer storebrors fotspår och gör en kanonmatch med sin kollega. 




Josef Pujol är väl inte någon riktig hjälte för mig men för att vara en sådan "sparris" vid sidan av sina motståndare och medspelare i handbollens elitserie högaktar jag honom för de han gör på handbollsplanen. Även om han idag inte lyckades med sina lagkamrater att vinna utan till slut klarade oavgjort (26-26) mot Drott i Eriksdalshallen.

På lördag som kommer är det premiär för Bajen på hemmaplan och det kommer som vanligt att bli "hallebalo" på söder med supporterpromenad till Tele2 eller nya Söderstadion som man också tilltalar arenan. Skönt också att det inte är ett derby som startar upp säsongen för då skulle det nog bli stökigt värre.

Trodde inte att det skulle finnas men har abrupt vaknat ur min naiva dimma och förstår att det finns många Sverige Demokratiska sympatisörer i min närhet och inte bara på landsbygden. Kommentarer, beteenden och fientlighet syns varje dag på gator och torg i vår stad, känns inte bra alls. 

Inga kommentarer: