onsdag 23 december 2009

I am back!!


Tillbaka i verkligheten bland nära och kära igen! Det går inte att beskriva vilken lycka som omsluter mitt hjärta och det är svårt att hålla tårarna i schack.....och varför det föresten? Allt har ju gått så snabbt sedan jag gick till doktorn i mitten av oktober tills jag idag är opererad och hemma igen. Inte konstigt att jag tidigt satte på mig en rustning och stålsatte mig utåt och inåt för att klara av allt och alla. Så nu släpper jag alla för spärrar och har tagit av mig skalet och kommer nog att försöka släppa ut allt så gott det går. Kommer att bli en känslomässig period och härligt att julen får bädda in känslorna. Det har ju också varit en helvetisk och otroligt slitig period för min älskade fru och killarna och dom kommer att behöva mycket av kärlek och omsorg.....Ja kanske faktiskt mer än mig eftersom jag bara har haft omvårdnad under de här veckorna. Ja jag ska ta och prata med psykologen om det när vi träffas i januari. Han verkar vara en "guldgubbe" för övrigt om man får säga så............... nu börjar orken tryta och vi hörs vidare.....................Länge leve livet!!!

6 kommentarer:

MB Chron sa...

God Jul till dig också. Skönt att höra att du mår relativt bra. Att det sedan tar lite tid att få igång magen och aptiten är vanligt men den kommer. Och om allt är som det skall så kommer du att äta upp dig riktigt. Men ta det lite lugnt nu med julmaten. Du måste prova dig fram lite nu i början. Sedan har du rätt i att din familj med fru och barn har haft det väldigt jobbigt. Dom har säkert varit orolig för dig och inte vågat/kunnat prata om det med dig. för dom vill inte oroa dig mer än nödvändigt. Min fru har stöttat mig i 23 år och för detta vet jag inte hur jag skall kunna tacka henne. Så ge frugan och barnen en riktig stor julkram från mig och önska dom en riktigt god jul. Och sedan undrar du, din fru eller dina söner någonting så är alla välkommen att kommentera och få svar. Vill ni inte ha frågorna utlagda så säg till jag lovar att svara på annat sätt då.
GOD JUL ÖNSKAR
MB Chron

Keja sa...

God jul och gott nytt år!
Vad skönt att det gick bra med operationen.

Jo, då. Jag är den Kula du tror och fick tipset om din sida av Björne.

Kenneth

Christer Pettersson sa...

Kul att se att du är hemma igen efter operationen. Hoppas du får en riktigt skön jul- och nyårshelg med familjen!

-- Christer

Alessandra sa...

God Jul och god fortsättning :)

Unknown sa...

Welcome back Thomas!
I try to follow your blog as good as I can with Google translate and I can understand most of it.
We wish you, your wife and the kids all the best for 2010 and many years more!

Love from Thassos
Joop & Tanja

Tesa sa...

Länge leve livet! Kul att se att du är på benen igen.

Gott nytt år och god fortsättning!