fredag 4 december 2009

Strålningsdag 5


Sista strålningsdagen! Där mitt på golvet i radiologen på Sös står det ett vackert akvarium som jag märkte att många satt och tittade i. Skönt att flyta bort och inte tänka eller oroas. Fast idag såg jag en kille för tredje gången den här veckan, några år yngre än mig men ganska så lika i ålder tror jag. Jag kände att jag bara var tvungen att morsa på honom så det blev "ja här sitter vi" ungefär och sen rullade det bara på och vi pratade tills vi skildes åt mot olika strålnings maskiner. Han har samma cancer (ändtarmscancer) som jag och gick igenom samma typ av behandling och skulle opereras i februari. Han skull dock bli opereradSös. Vi ut bytte i alla fall telefon och mail adresser och förhoppningsvis kommer vi att hålla kontakten vilket jag tycker skulle vara näringsfullt för oss båda. Ja nu stundar min sista helg med mage utan stomi......Så vad kan jag mer säga än "länge leve livet".

Inga kommentarer: