måndag 7 december 2009

Inte så kallt idag!



Tack alla goa som skrivit, mailat eller hört av sig.........Ja det värmer verkligen ska ni veta. Trots temat på bilderna här ovan är jag varm inombords även om nerverna spökar och jag ballanserar på ångestens lina inför operationen. Vill i nuläget bara att det ska bli gjort så jag kan börja med tillfrisknandet Fick igår av mina gamla arbetskamrater på Mariaskolan en häftig cd med "progmusik" och en ball bok om skivaffären Pet Sounds....... Har faktiskt redan börjat läsa. Ni ska ha ett stort tack vänner för det träffade ju mitt i prick och blir kanon att ha med mig på sjukhuset. Ja i morgon tisdag är det inställning på Ersta Sjukhus och möten med kurator, narkos läkare och ja vet inte vad. Tur att jag inte har någon "lap top" för då skulle jag nog bara sitta vid den på sjukan, men kamera ska jag packa ner och förhoppningsvis blir det lite bilder under veckan.

4 kommentarer:

Malin Malmberg sa...

Vilka härliga frostbilder. :) Jag längtar tills frosten kommer till Kristianstad!

Förstår att det är en jobbig tid du går igenom med din sjukdom och önskar dig all lycka!

Tesa sa...

Vad fint med frosten... här har den försvunnit och värmen och regnet är tillbaks.

All lycka till nu.
Kram T

Keja sa...

Lycka till på Ersta, Thomas!

Gjorde en gastro där i somras och de upptäckte cellförändringar i matstrupen, strax ovanför magsäcken.
Blev ordinerad ökad dos av omeprasol för att utesluta andra anledningar än canser.
Nu är det kört tänkte jag och började funder på vad jag skulle göra sista tiden men allt kändes meningslöst.
En ny gastro togs efter två månader och visade bättre resultat och jag fick nytt hopp. Hur bra vet jag inte men jag ska göra ytterligare en i början på januari och då får jag reda på hur det ligger till.
Jobbigt med ovissheten och väntan.

Som sagt, Thomas, lycka till!

Kenneth (Kula)

MB Chron sa...

Hej Tomas!

Jag vill bara säga lycka till så här i efterhand. Jag hoppas du mår bra efter operationen. Jag har haft en vecka med fullfart så det är först idag jag har haft möjlighet att gå ut lite på nätet.
Hoppas du inte har för ont. Sedan att dom skall ha upp dig så pass tidigt och mycket beror på att om du rör dig så får du igång magen fortare och då försvinner värken fortare.
Ha det bra: